Uventet besøk

For en drøye to uker siden oppdaget jeg at amaryllisen min sakte startet å forsvinne. Jeg klarte ikke forstå hva det var som skjedde, før jeg en kveld oppdaget synderen. En grønn larve hadde vaglt min kjære plante som matfat. Jeg tentke å vente til neste dag med å ta bilde av den, siden det var mørkt på rommet.

En dag var tydeligvis for lenge å vente. Neste dag hadde den funnet seg et blad og spunnet seg et sted hvor den skulle gå gjennom en metamorfose til en flyvende insekt.

For å finne ut hva det var som hadde spist planten min satte jeg en tesil over puppa og smurte meg med tålmodighet. Etter ca. 1 uke var det noe som flagret inne bak nettingen.



Jeg er ikke så god på insekter, så jeg kan ikke si hva det er for noe. Etter jeg tok bildene slapp jeg den ut.

Til slutt et bilde av coach, gullvinner og meg (sølvvinner) fra Jr NM som var nå i helgen.

Kommentarer

  1. hei jeg likte det siste bilde best GRATULERE Andrea hilsen mommo

    SvarSlett

Legg inn en kommentar