Stoffkurver


 I mine skuffer og skap ender det ofte med bare å bli rot. Ting ligger hulter-i-bulter og ruller rundt når skuffene åpnes å lukkes. Nå har jeg gått lei og har laget stoffkurver til å putte alle småtingene i og få skapt litt mer orden.

Slik gjør du:

Start med å kutte eller klippe ut firkanter i det ønskede stoffet man vil ha kruvene i. Husk at den øverste delen av kurvene skal brettes ned, slik at man klipper ekstra høyde til dette.



Brett og sy sammen sidene. La toppen være åpen. Brett hjørnet sammen, søm mot søm, og sy over slik at det dannes en trekant. Gjør dette på begge sider. Klipp av trekanten.


Sy sammen to og to av "sekkene" du har laget, rette mot rette. La det bli igjen en liten åpning til å vrenge.

 

Dytt den ene "posen" ned i den andre. Jeg har sydd en kantsøm rundt toppen før jeg bretter ned, slik at de ikke "buler" ut.


Kurvene kan brukes til mye. Her er en jeg lagde til klypene.


Disse fungerer fint til å passe på smykkene mine i skuffene.


A (:

Kommentarer

  1. Så fine de ble. Veldig greit med litt orden og system. Håper dere har en fin kveld. :0)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar